"Vidite li što se dogodi kada se susretnu dvojica hrvatskih Amerikanaca? Magija", našalio se TV producent američke mreže CBS Pete Radovich o svojoj suradnji s glumačkom legendom Johnom Malkovichem.
Za 150 milijuna gledatelja
Susreli su se na konzervatoriju Nove Engleske (New England Conservatory) u Bostonu, nedaleko od Malkovicheve kuće, a povod je bio snimanje četverominutnog reklamnog spota koji 47-godišnji Radovich potpisuje kao kreativni direktor i producent.
Spot u kojem slavni glumac ponavlja svoju ulogu, potom se satirično obraća redatelju i naposljetku s mnogo strasti u pratnji orkestra opisuje nogometnu utakmicu kao povijesni susret Davida i Golijata, prikazan je u nedjelju uoči utakmice američkog nogometa između Jacksonville Jaguara i New England Patriotsa i vidjelo ga je čak 50 milijuna gledatelja.
Američki nogomet sport je “broj 1” u SAD-u, a Amerikanci sitno broje do najvećeg sportskog događaja: Super Bowla, odnosno 52. finalne utakmice koja će se 4. veljače održati između Philadelphia Eaglesa i New England Patriotsa (s trenerom Billom Belichickim, hrvatskog podrijetla) u Minneapolisu. Super Bowl najgledaniji je TV program, prati ga u prosjeku 150 milijuna Amerikanaca, a Pete Radovich dosad je bio na čelu produkcijskog tima CBS-a u čak pet finalnih natjecanja, uključujući onaj jubilarni, 50. Super Bowl.
Poziv da dođe u Zadar
Tada je snimio trominutnu reklamu vrijednu 30 milijuna dolara (emitiranje pola minute reklame u finalu stoji pet milijuna dolara) s dvadesetak slavnih Amerikanaca: od Michaela Jordana, Davida Lettermana, Larryja Kinga i Johna Travolte do Betty White, Kate Hudson i Lady Gage, a za špice za protekla četiri Super Bowla osvojio je i Emmyje, kojih u svojoj kolekciji ima 30.
"Proteklih sam godina surađivao s najvećim imenima u Hollywoodu i u glazbenom svijetu poput Kevina Bacona, Rona Howarda, Michaela Keatona, Jay-Z-ja i napokon Johna Malkovicha. Znam da mnogi misle kako su showbiz zvijezde teške za suradnju, ali imao sam sreću da su svi odreda bili sjajni ljudi s kojima sam uživao raditi. Malkovich je jedan od najpristojnijih, najjednostavnijih i najprofesionalnijih umjetnika, s mnogo poštovanja prihvatio je moju viziju spota i vrlo pristojno dao nekoliko prijedloga. Nevjerojatno je koliko je karizmatičan, čim je zakoračio u prostoriju, unio je posebnu energiju i sva je pozornost u trenu bila na njemu", ispričao je svoje iskustvo Radovich. Otkrio je o čemu su, osim o sportu, razgovarali:
"Čavrljali smo o našim posjetima Hrvatskoj i kako tamo uživamo. On mi je pričao o svom omiljenom gradu – Dubrovniku, a ja o Zadru, u koji odlazim redovito s obitelji i gdje sam proveo godinu dana u srednjoj školi. I pozvao sam ga da me posjeti kad sljedeći put bude dolazio k nama na more".
Mi Hrvati bismo rekli "Carolija" Magija govore srbi.