Naslovnica Priče

'Maknimo ego, maknimo politiku s puta poslu i Hrvatska će ubrzati svoj rast'

Ako to napravimo, vratit ćemo naše iseljenike u Hrvatsku i zaustavit ćemo odlazak naših mladih, pametnih, hrabrih i kvalitetnih ljudi u inozemstvo
19. rujna 2018. u 10:01 0 komentara 776 prikaza
Foto: Matica
Pogledajte galeriju 1/2

Treći hrvatski iseljenički kongres održan je u Osijeku u lipnju ove godine. 

Marin Sopta Hrvatski iseljenički kongres Moramo prestati živjeti u iluziji i sanjati o velikom povratku

Kakvi su dojmovi i koje sljedeće korake možemo očekivati od organizacijskog odbora govori sudionik i donator Ognjen Bagatin...

Jako sam zadovoljan organizacijom i odazivom. Nastavljamo graditi mostove s našom dijasporom, a ovaj kongres bio je odličan nastavak jačanja temelja tih mostova. Sljedeći korak je organizacija Konferencije za iseljenički turizam u Splitu 2019. godine te 4. hrvatski iseljenički kongres u gradu Zagrebu 2020. gdje očekujemo naše ljude iz 20-ak zemalja svijeta, više od 400 sudionika i 150 govornika. Ovaj kongres, kao i svaki sljedeći koji nas čeka, prvi su koraci na tom putu do uspjeha, a naši ljudi u dijaspori sa svojim uspješnim pričama, kontaktima i znanjem oni su koji nam mogu pomoći da ostvarimo taj cilj. Najveća vrijednost ovoga kongresa stvaranje je mreže kontakata i povezivanje Hrvata u svijetu, što vodi do novih prilika za suradnju. Do sljedećeg okupljanja bit ćemo aktivni, komunicirati vrijednost povezivanja te podsjećati Hrvate u dijaspori da ih trebamo i da su oni naši najveći, najglasniji i najbolji ambasadori u svijetu. Nastojat ćemo širiti pozitivan poduzetnički duh i poticati mlade ljude da ulažu u sebe i da ostanu u Hrvatskoj koja ih treba.

Poljoprivreda Katastrofalni razmjeri Evo zašto se događa egzodus ljudi sa sela. Od deset prstiju ruke ostao je još samo jedan

Što trebamo učiniti ili promijeniti kako bismo razvili konkretnije oblike suradnje između dijaspore i naše domovine i eventualno ih motivirali na povratak?

Da bi se naši iseljenici vratili i da bi počeli ulagati više u Hrvatsku, trebamo raditi na razvijanju percepcije i poslovne klime, trebamo početi slaviti uspjehe, a ne pisati samo o problemima i politici. Da bi iseljenici ulagali više, politika se mora maknuti s puta i pustiti tržištu da napravi svoje. Mi kao da se bojimo rasta i razvoja i zato, ako nismo sigurni, idemo pitati naše ljude u inozemstvu koji vode sustave od nekoliko desetaka milijardi dolara da nas savjetuju što i kako napraviti. Ne trebamo biti najpametniji na svijetu, već moramo učiti od drugih pozitivnih primjera iz svijeta. Maknimo ego, maknimo politiku s puta poslu i Hrvatska će ubrzati svoj rast. Sada je pravo vrijeme za to, spremniji i zreliji smo nego ikad za promjene. Ako to napravimo, vratit ćemo naše iseljenike u Hrvatsku i zaustavit ćemo odlazak naših mladih, pametnih, hrabrih i kvalitetnih ljudi u inozemstvo. Dakle, vizija je – jedna Hrvatska. Mi nemamo 4,2 milijuna Hrvata, već gotovo osam milijuna Hrvata po cijelom svijetu. Cilj je do 2025. godine povezati sve vrhunske stručnjake, poduzetnike, znanstvenike i osvijestiti im da je Hrvatska puna potencijala, a mi poduzetnici pomoći ćemo im da ostvare svoje ideje i ciljeve u domovini.

Kolinda Grabar-Kitarović Okrugli stol Kako je biti mladi povratnik i živjeti u Hrvatskoj?

Ove godine bili ste prisutni i na svečanoj dodjeli nagrada Večernjakove domovnice u Bad Homburgu. Koja je bila vaša motivacija?

Večernjakova domovnica priznanje je namijenjeno iseljenim Hrvatima koji svojim radom, zaslugama i popularnošću u raznim kategorijama promoviraju ime naše domovine i pronose njezino ime izvan granica Lijepe Naše. Ona nije samo nagrada već, jednako kao i ovaj kongres, predstavlja most suradnje i povezanosti iseljene i domovinske Hrvatske, a Hrvati i u domovini i iseljeništvu prihvatili su Domovnicu kao najobjektivniju i najugledniju hrvatsku iseljeničku nagradu. I kao što sam već rekao, oni su naši najveći, najglasniji i najbolji ambasadori u svijetu. A mi želimo liječiti sve iseljene Hrvate po cijelom svijetu ovdje, u njihovoj domovini. Želimo im omogućiti skrb na profesionalnoj, zdravstvenoj i posebice na ljudskoj razini koju neće dobiti nigdje u tuđini. Oni već imaju razvijenu percepciju o kvalitetnim i sigurnim zdravstvenim uslugama koje se pružaju u Hrvatskoj, a "word of mouth" i dalje je naš najsnažniji marketinški alat te nam olakšava put do novih klijenata. Mislim da puno možemo naučiti od naše dijaspore, od uspješnih primjera poduzetništva i menadžmenta. Siguran sam da je dijaspora buduća pokretačka sila našeg gospodarstva i poduzetništva. Oni vole Hrvatsku, žele joj samo dobro i mi ih trebamo više nego ikad. Da bismo ovu viziju ostvarili, nastavit ćemo s organizacijom kongresa i konferencija te stvarati platformu za bolju, svima nam dragu Hrvatsku.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.