John B. Bestic

Hrvat poginuo kao američki general. Zbog kvara zrakoplova morao je sletjeti na cestu

John B. Bestic
Matica
30.09.2017.
u 12:49

Iako se John Bestic nije službeno vodio kao pilot, imao je položene sve ispite za upravljanje višemotornim zrakoplovima i  5000 sati letenja, što ga je uvrštavalo u kategoriju prvog pilota

Na sudjelovanje Hrvata u američkim oružanim snagama nailazimo već u 19. stoljeću i to u mnogim bitkama koje su vođene za stvaranje Sjedinjenih Američkih Država. 

U južnjačkoj vojsci Konfederacije borilo se nekoliko stotina Hrvata, najviše njih iz Dalmacije, a imali su čak i svoje jedinice. Velik ih se broj istaknuo i primio najviša odličja u odorama svih rodova američke vojske. 

Danas i sutra osvrnut ćemo se na dvojicu generala u kojima teče hrvatska krv, a o njima se do sada gotovo ništa kod nas nije znalo. 

U američkom zrakoplovstvu kao visokog stručnjaka za elektronske komunikacije nalazimo general-bojnika hrvatskog podrijetla Johna (Ivana) B. Bestica. 

Rođen je u gradu Fargo na sjeveru Amerike, u državi Sjeverna Dakota, od majke Ane i oca Arthura Bestica. Dok je John još bio dječak, odselili su u državu Minnesota, gdje je junak naše priče pohađao srednju školu i sveučilište. 

Krajem 1935. godine odlazi u najpoznatiju vojnu akademiju West Point. Četiri godine poslije uspješno diplomira i započinje vojnu karijeru u državi Washington, gdje ostaje do 1943., a onda odlazi na specijalizaciju u Fort (tvrđavu) Leavenfort u državi Kansas. 

Tu pohađa školu za zapovjednika: Command and general Staff School. Po završenom školovanju poslan je u Novu Gvineju i na Filipine i od tada vrši mnoge zapovjedne dužnosti u raznim vojnim bazama. 

Za predan i uspješan rad primio je desetak odličja, među kojima Legion of Merit with one oak leaf cluster (Red za izvanredne vojne zasluge, s jednim hrastovim listom) i Air Force Longevity Service Award Ribbon with 6 oak leaf clusters (Za dugotrajnu službu u zračnim snagama, vrpca reda sa šest hrastovih listova). 

Iako se John Bestic nije službeno vodio kao pilot, imao je položene sve ispite za upravljanje višemotornim zrakoplovima i 
5000 sati letenja, što ga je uvrštavalo u kategoriju prvog pilota. 

Volio je zrakoplove i u jednom je završio svoj uspješan život. Poginuo je 1969. godine u svojem civilnom avionu Beachcraft Bonanza – model 35 u Teksasu, oko 1500 metara od zračne luke Tucumari. 

Nakon prisilnog spuštanja na cestu zbog kvara na motoru, ponovno je uzletio da bi se vratio na uzletište, no taj put je motor potpuno zatajio i to je prouzročilo fatalan pad zrakoplova.


Vladimir Novak

Komentara 2

SZ
slaven.zadravec
14:41 01.10.2017.

Hrvati u Građanskom ratu? Pa u to vrijeme je proces nastajanja Hrvata bio tek na početku. Dakle, u Americi nije moglo biti Hrvata, a naročito ne iz Dalmacije.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije