Zagrebački gitaristički kvartet, koji čine četiri virtuoza: Tomislav Vasilj, Krunoslav Pehar, Melita Ivković i Frane Verbanac, čarobnim glazbenim putovanjem kroz djela jednog od najznačajnijih predstavnika hrvatske glazbene moderne Blagoja Berse (1873. – 1934.) i njegovih suvremenika Ravela, Debussyja i de Falla, oduševila je probranu bečku publiku, okupljenu u petak navečer u veleposlanstvu Republike Hrvatske u Beču.
Dugotrajan pljesak i povici "bravo", najbolja su potvrda vrhunskog muziciranja ovog poznatog hrvatskog ansambla svjetske klase koji je već desetljećima prisutan na hrvatskoj i međunarodnoj glazbenoj sceni. U svakom slučaju, prema reakcijama publike, za Bečane je to bio jedan od najdojmljivijih susreta s gitarom, pun romantike i lirskog izričaja, i to u hrvatskom izdanju.
Posebnost impresivne glazbene večeri bili su stihovi Blagoja Berse koje je znalački i upečatljivo recitirao između pojedinih glazbenih točaka hrvatski kazališni, televizijski i filmski glumac, Zadranin Duško Modrinić.
Goste i uzvanike uvodno je pozdravio Domagoj Marić, nadležan za kulturu u hrvatskom veleposlanstvu u Beču. Istaknuo je kako je Blagoje Bersa poveznica između njegova rodnog Dubrovnika, Zadra, gdje je pohađao osnovnu i dijelom srednju školu, kojeg je najviše volio, Zagreba gdje je djelovao na Muzičkoj akademiji i umro, te Beča, grada koji je obilježio Bersino najplodonosnije skladateljsko razdoblje.
Na koncertu su bile i hrvatska veleposlanica u Austriji dr. Vesna Cvjetković i direktorica Turističke zajednice Grada Zagreba Martina Bienenfeld.
"Sjajan prijam bečke publike u ovom prekrasnom prostoru veliki nam je poticaj", rekla je nakon koncerta članica Zagrebačkog gitarističkog kvarteta Melita Ivković, dodavši: "Bersinu životnu priču, glazbeno ispričanu u Zagrebu, Zadru i danas u Beču, zaokružit ćemo koncertom u njegovu rodnom Dubrovniku sljedeće godine. Sjajno je bilo otkrivati njegove skladbe, prilagođavati ih za gitaru, i tu se rodila ideja da dodamo njegove suvremenike. Kako bi tek sve to zvučalo da je Bersa uistinu skladao za gitaru koja je kao koncertni instrument otkrivena tek na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće, imaginarno je pitanje koje nas glazbenike ostavlja da maštamo."
"Ideja za ovaj program – Bersa i suvremenici – potekla je od Koncertnog ureda Zadar i mene osobno. Sa Zagrebačkim gitarističkim kvartetom dogovorili smo da priredi obrade Bersinih djela za klavir, za četiri gitare, i oni su to sjajno napravili i koncipirali. Programom želimo pokazati kako je Bersa bio izuzetno suvremen skladatelj, važan u europskim glazbenim krugovima iako prisutan na marginama", naglasila je Dina Bušić, zamjenica pročelnika za kulturu grada Zadra i donedavna ravnateljica zadarskog Koncertnog ureda.
"Koncert me oduševio, kao i brojne Bečane, ali i izložba Otto Wagner postavljena ovdje u hrvatskom veleposlanstvu u Beču. Projekti su to koje Turistička zajednica grada Zagreba snažno podupire jer pokazuju hrvatske vrhunske kulturne domete", rekla je Bienenfeld, posebno istaknuvši sjajnu suradnju s veleposlanstvom Republike Hrvatske u Austriji i veleposlanicom dr. Cvjetković.
Napomenula je kako Bečani i Austrijanci sve češće navraćaju u Zagreb i Hrvatsku, a uskoro će popriličan broj njih, kako pokazuju bečke najave za Advent, i na zagrebačku "Čarobnu bajku" te ostala kulturna događanja.
"U ovom programu sučelili smo Bersu s izuzetnim imenima europske glazbene scene toga doba, njegovim suvremenicima i tu se jasno vidi da ne zaostaje za njima. Naprotiv, oni slijede njega", zaključila je.