Na najvećem međunarodnom turističkom sajmu u Austriji za odmor, putovanje i aktivnosti u slobodno vrijeme „Ferienmesse 2020“, otvorenom u četvrtak u Beču, svoju raznoliku i jedinstvenu ponudu predstavila je mnoštvu Austrijanaca i Hrvatska turistička zajednica, Turistička zajednica Grada Zagreba te još 12 izlagača iz Hrvatske.
O važnosti sajma slikovito govori i podatak predsjednika Uprave Bečkog sajma odnosno Reed Exhibitionsa Austria Benedikta Bindera-Krieglsteina, koji je na svečanom otvaranju rekao kako na sajmu izlaže više od 800 izlagača iz više od 80 zemalja te da se do nedjelje 19. siječnja, kada se Sajam zatvara, očekuje više od 160 tisuća posjetitelja. Dodao je kako je zemlja partner ovogodišnjeg sajma Dominikanska Republika. Posjetitelje je pozvao da posjete i četiri specijalizirane sajamske priredbe, koje se održavaju u sklopu „Ferienmesse 2020.“, a to su izuzetno popularan „Vienna Autoshow“ s 40 izlagača i 330 novih vozila, kulinarski svijet uživanja uz Školu fotografiranja (Genusswelt“), „Bike Village“ i „Sport Spezial“.
S hrvatske strane, uz naše izlagače, privatne i javne iz dvije hrvatske županije te Jadroliniju, na ovoj specijaliziranoj sajamskoj priredbi nazočan je i direktor podružnice Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Austriji Branimir Tončinić.
„Austrija je tradicionalno jedno od najjačih turističkih emitivnih tržišta za Hrvatsku“, rekao je Tončinić za Večernji list, dodavši kako su najave za ovogodišnju turističku sezonu „vrlo optimistične“. Potkrijepio je to činjenicom da je već u prvih 15 dana ove godine zabilježeno 27 posto više dolazaka i 18 posto više noćenja Austrijanaca u Hrvatskoj, u odnosu na isto razdoblje 2019. godine.
„Na današnjoj konferenciji za novinare Ruefa Reisen GmbH iz Beča, održanoj uoči otvaranja Sajma, čuli smo da je Hrvatska i dalje među najtraženijim destinacijama, odmah iza Italije, što nas posebno veseli“, napomenuo je.
„O značaju Austrije za hrvatski turizam dovoljno govore i podaci da je Hrvatsku prošle godine posjetilo više od 1,4 milijuna Austrijanaca koji su ostvarili više od 7,7 milijuna noćenja. U ukupnom broju ostvarenih noćenja 2019. Austrijanci su na trećem mjestu, odmah iza Nijemaca i Slovenaca“, ustvrdio je Tončinić, dodavši kako je u Hrvatskoj prošle godine zabilježeno 1 posto više dolazaka i blagi porast noćenja gostiju iz Austrije u odnosu na 2018.godinu.
Napomenuo je kako jedan segment Austrijanaca putuje do četiri puta godišnje na odmor, jedan glavni i duži te nekoliko kraćih, i to osobnim automobilom, što ide u prilog Hrvatskoj. Upozorio je na činjenicu da su austrijsko i ostala europska tržišta osjetila „povratak bivših dobrih mediteranskih destinacija na turističko tržište“ te je naša glavna zadaća i dalje sustavno promovirati Hrvatsku kao poželjnu turističku i kulturnu destinaciju za odmor, izuzetno bogate i raznovrsne ponude, počevši od gradskih preko obiteljskih putovanja do avanturističkih godišnjih odmora te wellnessa, biciklizma i drugih popularnih sadržaja.
„Da konkurencija ne spava, potvrdio je i povratak Italije na Bečki turistički sajam nakon pet godina“, rekao je Tončinić. Dodao je kako podaci pokazuju da vremenske (ne)prilike više nisu za Austrijance, željnih novih destinacija i upoznavanja novih kultura, odlučujući faktor za odlazak na odmor ili putovanje.
„Hrvatska je na austrijskom turističkom tržištu i kod turoperatora stabilna, ali isto tako, kao i ostali osjeća povratak konkurentskih zemalja“, zaključio je direktor Podružnice HTZ-a u Austriji Branimir Tončinić. Izrazio je zadovoljstvo da je već prvog dana ovogodišnjeg Bečkog turističkog sajma interes Austrijanaca za Hrvatsku na našem lijepo uređenom štandu od 136,5 četvornih metara bio izuzetno velik.