Moja Hrvatska
Naslovnica Vijesti

Evo zašto Hrvati u Luksemburgu potiču svoju djecu na kreativnost

Radionice Hrvatskog društva "Luksemburg" nastavljaju se i tijekom sljedećih mjeseci, uvijek vikendom, radi pripreme djece i mladih za nikad brže gospodarske i društvene promjene, za radna mjesta koja još nisu ni stvorena, za upotrebu tehnologija koje još nisu izumljene i za rješavanje društvenih izazova za koje još i ne znamo da će se pojaviti
24. listopada 2017. u 08:49 0 komentara 737 prikaza
Anđelko Markulin
Foto: Ljubica Karaman
Pogledajte galeriju 1/3

Hrvatsko društvo "Luksemburg" pokrenulo je projekt cjeloživotnog učenja za hrvatsku djecu i mladež u Luksemburgu koji je u konkurenciji 862 prijave ušao među 78 projekata odobrenih od Vlade Republike Hrvatske.

Hrvatski dan za pamćenje Otvorena i izložba U Luksemburgu održan Hrvatski dan za pamćenje

Plan je okupiti tim stručnjaka različitih zanimanja te ponuditi program po 15 seminara i radionica koji će se prezentirati svim zainteresiranim polaznicima i s njima vježbati ključne kompetencije za uspjeh u 21. stoljeću.

Za podlogu projekta poslužila su dva dokumenta: "Europski referentni okvir o ključnim kompetencijama za cjeloživotno učenje" Europskog parlamenta i Vijeća EU te "Nova vizija za obrazovanje: Jačanje socijalnog i emocionalnog učenja kroz tehnologiju" Svjetskog ekonomskog foruma.

Kompetencije se određuju kao kombinacija znanja, vještina i stavova prilagođenih kontekstu. Ključne su one koje su potrebne svim pojedincima za osobno potvrđivanje i razvoj, aktivan građanski život, društvenu integraciju, zapošljavanje...

Neke od njih su: komunikacija na materinjem i stranom jeziku, matematička kompetencija i temeljne kompetencije u prirodnim znanostima i tehnologiji, digitalna kompetencija, kompetencija učenja, društvene i građanske kompetencije, smisao za inicijativu i poduzetništvo te za kulturološku senzibilizaciju i izražavanje. 

Ovaj edukativni projekt Hrvatskog društva "Luksemburg" pokrenut je u Centru za kulturu "Norbert Sassel" u Bettangeu seminarom "Kako potaknuti kreativnost" i radionicom "Kako napraviti dobru fotografiju?" koje su predvodili Anđelko Markulin, stručni specijalist inženjer informacijske tehnologije i predsjednik HDL-a te Ivan Radman, profesionalni fotograf.

"Kreativnost se uči od malih nogu. Odrasle osobe mogu je kod djece poticati na brojne načine, od jednostavnog postavljanja pitanja pa do uporabe raznih tehnika", istaknuo je Anđelko Markulin koji je s pomoću verbalnih i vizualnih divergentnih igara, oluje ideja i umne karte potaknuo maštu posjetitelja tečaja.

Ivan Radman završio je Školu primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu. Profesionalno se bavi fotografijom, a polaznike svoga tečaja upoznao je s osnovama fotografije i značenjem temeljnih pojmova. Dao je mnogobrojne zanimljive i korisne savjete o načinu realizacije fotografije i problematikama koje idu uz izvedbu, prikazao je mogućnosti računalne obrade fotografija, ali je i pohvalio stručno oko mladih učenika.

Radionice Hrvatskog društva "Luksemburg" nastavljaju se i tijekom sljedećih mjeseci, uvijek vikendom, sve u cilju pripreme djece i mladih za nikad brže gospodarske i društvene promjene, za radna mjesta koja još nisu ni stvorena, za korištenje tehnologija koje još nisu izumljene i za rješavanje društvenih izazova za koje još i ne znamo da će se pojaviti. 

Zbog toga je, uvjereni su u Hrvatskom društvu, potrebno steći znanja i vještine o kojima se u školama još nedovoljno govori, a kamo li da ih se vježba.

Hrvatski jezik Izleti, druženje... Sveučilišna škola hrvatskoga jezika i kulture ove godine okupila 28 polaznika Vinko Grubišić Vinko Grubišić Četiri desetljeća hrvatskog jezika u srednjim školama Ontarija Četiri kampa Na otoku Pagu uči se hrvatski jezik
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.