U gradu od 22 milijuna stanovnika

Naš dopisnik iz Meksika: Nema trčanja i vožnje biciklom!

Meksiko
Foto: Thinkstock
15.04.2016.
u 10:52

Tijekom prošlog mjeseca u Mexico Cityju zabilježena je najniža kvaliteta zraka, toliko niska da su gradski oci morali poduzeti nešto više

Kad spominjemo kvalitetu zraka u svjetskim metropolama, točnije smog i zagađenost, prvi grad na koji pomislimo je Peking.

Mexico City i njegovih 22 milijuna stanovnika također su žrtva ovog ozbiljnog problema velikih središta.

U prosjeku, jedna osoba dnevno provede tri sata vozeći se do svog radnog mjesta i natrag. Osobno poznajem neke ljude koji svakodnevno na javni prijevoz gube čak četiri sata.

Loša infrastruktura navela je gradsku vlast da posljednjih nekoliko godina počne uvoditi razne akcije pomoću kojih bi se smanjila upotreba osobnih automobila i potaknulo ljude na javni prijevoz. Uz to, predlaže alternativne načine kao što su bicikli ili dijeljenje vozila među zaposlenicima.

To je naravno mnoge probudilo, no isto tako je naljutilo dosta Meksikanaca koji obožavaju svoj automobil i ispod časti im je koristiti se nekim drugim prijevozom.

Tijekom prošlog mjeseca u Mexico Cityju zabilježena je najniža kvaliteta zraka, toliko niska da su gradski oci morali poduzeti nešto više.

Osim upozorenja djeci i trudnicama kako ne smiju provoditi previše vremena izvan svojih domova, ustraju na smanjenju svih fizičkih aktivnosti, poput trčanja ili vožnje biciklom.

Zakon Hoy No Circula (danas ne vozi) na snazi je od travnja do lipnja, a u prijevodu znači kako svaki automobil, ovisno o broju tablice, ne smije voziti jedan dan u tjednu.

Moja registracija završava brojem devet, tako da imam zabranu vožnje petkom i svake pete subote. Zakon jedino ne vrijedi za vozila hitnih službi i javnog prijevoza te za automobile koji koriste električni pogon ili plin.

Sve ove promjene napravljene su kako bi se smanjila zagađenost zraka. Zvuče odlično, ali samo u teoriji.

Nažalost, ono što smo trenutačno dobili je opći kaos u gradu. Neorganizirani, zastarjeli i po mnogima štetan javni prijevoz, nije bio spreman na toliko novih putnika.

Tako sada imamo veće gužve. Teretna vozila koja u središte grada dopremaju namirnice, blokirala su sve ulaze jer ih nisu pustili unutra.

Neke je ovaj zakon iznenadio pa ili "nisu znali", ili jednostavno nisu došli do svog odredišta prije nego što je njihova tablica izgubila mogućnost vožnje.

No, neki su zaradili. Uber je zbog veće potražnje pokrenuo svoju dinamičnu cijenu, a korisnici su znali plaćati do deset puta veću naknadu od uobičajene.

Iako je propis već tjedan dana aktivan, kvaliteta zraka još uvijek je loša. Kad će se poboljšati, nitko ne zna.

Foto: Davor Peić

U međuvremenu su neke političke stranke već poslale prijedlog za izmjenu zakona kako bi se napravila iznimka za teška vozila i uvoz hrane.

Na sljedećem linku možete vidjeti najnovije snimke iz zraka.

Komentara 2

Avatar nijeminišta
nijeminišta
10:19 29.04.2016.

"prije nego što je njihova tablica izgubila mogućnost vožnje." - hahahahaha - tablica koja gubi "mogućnost vožnje". zasta originalan stil nepismenosti.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije