Liječnica u Engleskoj

Hrvati ne znaju kako dobro zdravstvo imaju

Kristina Špoljarec
Foto: Privatni album
1/3
03.05.2016.
u 08:49

U privatnoj kirurškoj klinici radi dva tjedna mjesečno, ima osiguran smještaj i hranu te stoga, kako kaže, za tri mjeseca zaradi koliko bi u Hrvatskoj dobila za godinu dana kao liječnica Zavoda za hitnu medicinu. No, novac nije primarni motiv njezinog odlaska

"Nakon završenog medicinskog fakulteta i staža, zaposlila sam se u Zavodu za hitnu medicinu gdje sam radila gotovo tri godine. Na tom mjestu shvatila sam kako je kvalitetan radnik u današnjem sustavu zapravo prijetnja te da se pojedinca koji pokaže da želi napredovati u svom znanju čak kažnjava". 

"Primjerice, mnogi tečajevi napravljeni za liječnike bili su doslovno skrivani i na njih su odlazili članovi uprave koji uopće nisu imali medicinsko obrazovanje. Uz to, pogodio me i nedostatak poštovanja koji nalazimo u odnosu pacijent – liječnik, ali i ovakva atmosfera u društvu gdje se promiče ideja da danas nitko više ne valja – ni liječnici, ni nastavnici, ni policajci i većina drugih zanimanja", opisuje razloge svog odlaska iz Hrvatske liječnica Kristina Špoljarec koja je karijeru nastavila u Engleskoj, gdje radi posljednjih pet mjeseci.

Novac nije jedini motiv

U privatnoj kirurškoj klinici radi dva tjedna mjesečno, ima osiguran smještaj i hranu te stoga, kako kaže, za tri mjeseca zaradi koliko bi u Hrvatskoj dobila za godinu dana kao liječnica Zavoda za hitnu medicinu. No, novac nije primarni motiv njezinog odlaska. 

Nedostatak poštovanja koji spominje ostavila je kao uspomenu iz domovine jer je u engleskoj klinici gdje dr. Špoljarec radi odnos između liječnika i pacijenta ispunjen obostranim poštovanjem.

A isto se odnosi i na odnos s drugim zdravstvenim djelatnicima, nemedicinskim osobljem te članovima uprave bolnice koji se posebno trude dati kvalitetnom djelatniku na znanje koliko su zahvalni što je odabrao baš njihovu ustanovu za rad.

Volim Hrvatsku, ali...

"Na dan nebrojeno puta kažem i čujem riječ 'hvala'. Osim tog poštovanja, posebno su zahvalni kad im se ukaže na područja u kojima se nešto može poboljšati, što je meni bio šok nakon iskustva u Hrvatskoj, gdje se nakon ukazivanja područja s mogućnošću poboljšanja, često dobije epitet 'protivnik sustava'", kaže ova liječnica koju je iznenadilo kako su engleski hitni bolnički prijemi preplavljeni pacijentima.

I na tim prijemima koječemu svjedoči, no zaključak joj je jasan – pacijenti u Hrvatskoj nisu svjesni koliko za sada naše zdravstvo pruža kvalitetnu i brzu uslugu.

Upravo je reforma Hitne aktualna tema kod nas, a dio spornih izmjena je i trijaža pacijenata od strane medicinskih sestara, iako je takva procedura realna i danas. Praksa je to i u Engleskoj gdje, kako nam je opisala dr. Špoljarec, pacijentica upućena na hitni prijem od svog liječnika zbog sumnje na plućnu emboliju, čeka tri sata na pregled i još je zadovoljna jer je među prvima došla na red.

Neke su to od očitih razlika koje nam opisuje mlada liječnica, još jedna bez koje je ostao hrvatski zdravstveni sustav. U Engleskoj će pokušati napraviti karijeru, a za sprečavanje odlaska liječnika i drugih u inozemstvo smatra da bi trebalo pružiti pozitivne razloge za ostanak.

"Koliko god volim Hrvatsku, u ovom trenutku ljubav prema svojoj budućnosti ipak moram staviti na prvo mjesto. Često čujem da odlaze najbolji – ja bih rekla da odlaze oni koji najviše cijene sebe, koji se ne boje provjere kvalitete svoga znanja te oni koji imaju hrabrosti promijeniti okolinu u kojoj se ne osjećaju cijenjeno i poticajno za daljnji osobni razvoj", zaključuje naša sugovornica.   

>> U Münchenu ću probiti led, a onda dolaze suprug i kći
>> Hrvatsku ne napuštaju samo mladi, nego za djecom sada odlaze i roditelji!

Komentara 94

CU
cungalunga
15:58 03.05.2016.

Hrvati se općenito previše žale, ali tako je to, ljudi nisu svjesni i ne cijene dovoljno ono što imaju. Ne gledajmo što Hrvatska može učiniti za nas, već što mi možemo učiniti za Hrvatsku.

Avatar quousque tandem
quousque tandem
15:43 03.05.2016.

Hrvatsko zdravstvo, posebno kurativa, je na vrhunskoj razini. Žalosno je da to najbolje shvaćaju stranci ili ljudi koji su godinama živjeli u inozemstvu i koji shvaćaju koliko to sve košta i koliko je edukacije i tehnologije potrebno za usluge koje mi uzimamo zdravo za gotovo. Nekome tko je okusio privatni zdravstveni sustav ne pada na pamet uletjeti kod liječnika da mu "samo" posluša pluća ili "samo" izmjeri tlak jer je baš, eto, bio u prolazu pa odlučio malo navratiti kod doktora. Ipak, mislim da velika većina Hrvata zapravo ovo zna, ali kao i uvijek, nezadovoljna manjina je najglasnija.

SO
Somelier
15:59 03.05.2016.

Svašta doživim i kada ovo prčitam nije mi baš dobro. Zašto se ne govori o kulturi Hrvatskih zdrastvenih "radnika" odnos liječnika i sestri do pacijenta. Volio bih čuti koga je u Hrvatskoj bolnici ili ambulanti pozdravio liječnik ili sestra na hodniku. Kada vidim kako me pogledaju što remetim njihov mir odmah mi se stanje pogorša. Bio sam u Njemačkoj sa ženom u jednoj bolnici na pregledu. Došli smo malo ranije pa smo sjedili pred vratima doktora. Prolaze doktori i sestre i svi ljiepo pozdravljaju. Nešto malo kasnije sestra se vraća i vidi da još ćekamo pita nas kako nam može pomoči. Zahvalili smo se i rekli da smo prerano i da će mo prićekati. Onda nas pita čime nas može ponuditi, Kava, voda ili čaj. Kada smo se zahvalili ona je otišla. Malo kasnije dođe dr.profesor i prvo šta nas je pitao da šta će mo piti od navedene pijaće. Hoću reči da smo žena i ja imali osjećaj kao da smo u restoranu kada nam nude pijaču a odnos je bio kao da smo stari znanci. To nam fali.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije