Austrijsko-hrvatska suradnja

Sjajna glazbeno-scenska promocija Dubrovčana u Željeznom

Foto: Petar Tyran
Foto: Petar Tyran
Foto: Petar Tyran
Foto: Veleposlanstvo Republike Hrvatske u Republici Austriji
24.10.2018.
u 09:42
Program su izveli članovi i suradnici udruge "Sve ostalo je glazba", glumac Marojica Bijelić kao Ruđer Bošković, autorica projekta, sjajna mlada pijanistica i fortepijanistica Ivana Jelača, solistički i uz violinisticu Doru Kamber
Pogledaj originalni članak

"Fortepiano nas povezuje – Druga strana povijesti u palači Esterhazy u Željeznom" naziv je impresivnog glazbeno-scenskog projekta kojim su se dubrovački umjetnici u nedjelju navečer predstavili publici u dvorcu Esterhazy u Željeznom, glavnom gradu austrijske pokrajine Gradišće.

Program su izveli članovi i suradnici udruge "Sve ostalo je glazba", glumac Marojica Bijelić kao Ruđer Bošković, autorica projekta, sjajna mlada pijanistica i fortepijanistica Ivana Jelača, solistički i uz violinisticu Doru Kamber.

"Program je osmišljen kao kombinacija koncerta na povijesnim instrumentima na kojima su izvedena djela hrvatskih i austrijskih skladatelja pretklasike i klasike, između kojih je glumac Marojica Bijelić pred gradišćanskom publikom kostimiranom izvedbom priredio upečatljivi scenski nastup kao dubrovački znanstvenik, filozof, pjesnik i diplomat, Dubrovčanin Ruđer Bošković i brojnu publiku upoznao s Boškovićevim životom te poviješću i zanimljivostima iz života grada i Dubrovačke Republike polovicom 18. stoljeća", rekao je Domagoj Marić, nadležan za kulturu u veleposlanstvu Republike Hrvatske u Austriji, dodavši: "Okosnica u Željeznom fantastično ispričane glazbeno-povijesne priče bio je povijesni instrument, fortepiano iz bečke radionice istaknutog graditelja Antona Waltera, od kojih se u svijetu od ukupno tristotinjak do danas sačuvalo tek tridesetak primjeraka. Jedan od njih je i dubrovački Walter, restauriran 2006. godine, koji se nalazi u Kulturno-povijesnom muzeju u Kneževu dvoru, zbog čega dubrovački egzemplar predstavlja istinsku vrijednost, ravnu onom na kojem je svirao i sam Mozart. Jedan drugi primjerak Walterova fortepiana sačuvan je u Željeznom, u kući Josepha Haydna s kojim je naš Luka Sorkočević za života održavao kontakte, no na njemu se zbog tehničkih razloga ne može svirati."

"Walterov fortepiano bit će okosnica i daljnje suradnje između Dubrovnika i Željeznog. To je potvrdio i kustos Muzeja posvećenom životu i djelu Josepha Haydna u Željeznom dr. Martin Czernin tijekom posjeta hrvatskog izaslanstva i dubrovačkih umjetnika Haydnovoj kući neposredno prije koncerta, a koji je nakon planirane restauracije instrumenta ponudio našoj pijanistici Ivani Jelači glazbenu suradnju", otkrila je Katarina Dorkin-Križ, također iz veleposlanstva Republike Hrvatske u Austriji. Napomenula je kako su "autentičan ambijent i kostimirana izvedba vrsnih umjetnika na povijesnim instrumentu oduševili mnogobrojnu publiku."

Publika je imala priliku uživati u tri djela najvećih bečkih glazbenih klasičara Haydna, Mozarta i Beethovena te dubrovačkih suvremenika Sorkočevića i Ivana Mane Jarnovića. Na programu su bile Haydnova sonata, Mozartova sonata, Beethovenov menuet, Sorkočevićeva sonata i stavak iz Jarnovićeve sonate za violinu i glasovir. 

U sjajnoj promociji hrvatske glazbene baštine i umjetnika te isticanju Dubrovnika kao važne europske kulturne sredine, uživao je i željezanski biskup mons. Egidije Živković, hrvatska veleposlanica u Austriji dr. Vesna Cvjetković, predstavnici hrvatskih i gradišćansko-hrvatskih udruga iz Gradišća i Beča, predsjednica Hrvatsko-austrijskog društva u Dubrovniku Branka Martinović Vuković i voditeljica podružnice Hrvatske matice iseljenika u Dubrovniku Maja Mozara.

Organizator gostovanja dubrovačkih umjetnika u Željeznom bilo je Hrvatsko-austrijsko društvo iz Dubrovnika na čelu s gospođom Martinović Vuković, u suradnji s Hrvatskom maticom iseljenika – podružnica Dubrovnik i veleposlanstvom Republike Hrvatske u Austriji.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.