Koncert za pamćenje

Hrvatska glazbena poslastica u Beču

Foto: Davor Merkaš
Koncert u Beču
Foto: Davor Merkaš
Koncert u Beču
18.11.2017.
u 08:39
Ova zanimljiva večernja katolička liturgija od šest stavaka, pet psalama i sa svečanim završnim magnificatom, ostavila je probranu publiku bez daha
Pogledaj originalni članak

Stolica više tražila se na jedinstvenom koncertu Komornog orkestra Muzičke akademije Zagreb i Zbora Instituta za crkvenu glazbu "Albe Vidaković" zagrebačkog Katoličkog bogoslovnog fakulteta, održanom u srijedu navečer u velebnom zdanju bečke crkve sv. Petra.

Pod impozantnim vodstvom dirigenta i skladatelja Zorana Novačića, nastupili su nadareni mladi pjevači, sopranistice Josipa Bilić i Aleksandra Todorović, mezzosopranistica Emilia Rukavina te bariton Florian Tavić.

Bila je to glazbena poslastica za pamćenje i jedna od kruna 13. festivala hrvatske glazbe u Beču koji traje do 26. studenoga. Bila je to i sjajna promocija Hrvatske te njezine kulturno-glazbene baštine u glavnom gradu Austrije.

Koncert je počeo Mozartovim Laudate Dominum iz njegove genijalne Vesperae solennes de Confessore (KV.339), jednim od najljepših glazbenih djela svjetske sakralne literature i dojmljivim nastupom Josipe Bilić (1997.), višestruko nagrađivane sopranistice iz Zagreba. 

Ova zanimljiva večernja katolička liturgija od šest stavaka, pet psalama i sa svečanim završnim magnificatom, ostavila je probranu publiku bez daha. Potom je uslijedio jedinstveni Sorkočevićev "Tantum ergo" koji je u Beču ponovno izveden nakon više od 200 godina. Riječ je o suvremenoj (pra)izvedbi profinjene sakralne skladbe Antuna Sorkočevića, dubrovačkog plemića, političara, erudita i skladatelja s prijelaza iz 18. u 19. stoljeće, koju je za izvedbu pripremila Hrvatska udruga orkestralnih i komornih umjetnika (HUOKU), a vrhunski otpjevao bariton Florian Tavić (1995.), mnogima poznat po zapaženim nastupima u zagrebačkom HNK.

Drugi vrhunac večeri i točka na "i" ovog jedinstvenog doživljaja kojim su hrvatski umjetnici visokoprofesionalno i znalački osvojili bečku glazbenu scenu bila je praizvedba Novačićeve moderne skladbe "Magnificat" za dva glasa, zbor i orkestar, u izvedbi fantastične Aleksandre Todorović (sopran) i Emilije Rukavine (mezzosopran), kojom je bečki koncert završio. 

Pitka sakralna glazba Zorana Novačića u snažnoj interpretaciji Komornog orkestra Muzičke akademije Zagreb na čelu s voditeljima Jožom Haluzom i Žarkom Perišićem te Zborom Instituta za crkvenu glazbu "Albe Vidaković" Katoličkog bogoslovnog fakulteta u Zagrebu pod vodstvom Danijele Župančić oduševila je bečku publiku.

Na koncertu je, među ostalima, bio i zamjenik hrvatske veleposlanice u Austriji Branimir Lončar. Događaj je organizirao Muzičko-informativni centar Koncertne dvorane Vatroslav Lisinski iz Zagreba. Inicijator, producent i urednik Festivala hrvatske glazbe u Beču Davor Merkaš rekao je kako je to bio koncert za "bečke glazbene sladokusce".

"Orkestar i zbor nastupili su s mnogo mladenačke svježine i elana, na zaista zavidnoj profesionalnoj razini, što dovoljno govori o pedagoškom radu i stručnosti njihovih vrijednih profesora", istaknuo je Merkaš. 

Dodao je kako su solisti "doslovce briljirali" i ako tako nastave, prema njegovim riječima, čeka ih blistava karijera. Zahvalio je Ministarstvu kulture Republike Hrvatske, Gradu Zagrebu, Zagrebačkoj županiji, Muzičkoj akademiji u Zagrebu, dekanima prof. art Daliboru Cikojeviću i dr. Mariju Cifraku.

"Bečki koncert još je jedna potvrda posebne važnosti promocije naših mladih glazbenika izvan hrvatskih granica koji osvajaju publiku, a predstavljaju i glazbenu kulturu svoje zemlje", zaključio je Merkaš.    

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.