"Žene u glazbi romantizma" naslov je koncertne večeri solo popijevki, koju je na zanimljiv i originalan način upriličila u Svečanoj dvorani Vijećnice 3. Bečkog stambenog okruga mezzosopranistica Sandra Hraščanec Wigh, uz klavirsku pratnju odličnog kineskog pijanista s bečkom adresom Yu Chena.
Na programu su bila djela Luise Erdödy, Dore Pejačević i Richarda Wagnera.
U uvodnom dijelu koncerta Sandra Hraščanec Wigh izvela je šest pjesama Luise Erdödy (1853. – 1924.), koje su se 1889. godine posljednji put čule u poznatom bečkom Musikvereinu.
Luisa, rođena u Beču bila je supruga grofa Erdödyja koji je imao svoj dvorac u Novom Marofu i njezinom zaslugom otvorena je tamošnja bolnica, a pomagala je i crkvama na području Varaždina i Novog Marofa.
"Note Luise Erdödy u moje su ruke došle preko doc. dr. Franka Ćorića s katedre za Povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu", istaknula je Hraščanec Wigh, koja je izvela i tri pjesme iz ciklusa "Wesendonck Lieder" Richarda Wagnera, na koje su se u izuzetno zahtjevnom programu odlično nadovezale pjesme Dore Pejačević na filozofske teme Karla Krausa i Friedricha Nietzschea.
Zanimljiva poveznica je da su Wagner i Nietzsche bili veliki prijatelji, a onda su postali protivnici. Također, Dora Pejačević jedina je u ono doba uglazbila njihove pjesme.
Reakcije publike na program koji je predstavila naša sugovornica, bile su izuzetno dobre.
Tome je pridonio i pijanist Yu Chen koji je, uz pratnju umjetnice na klaviru, iznenadio prisutne kompozicijom za solo klavir F. Schuberta "Menuet D 600", jer više podsjeća na Bacha nego na Schuberta. Izveo je i klavirsku minijaturu D. Pejačević "Život cvijeća".
"Program sam sastavila u suradnji s docentom Gregorom Urbanom, korepetitorom na Gudačkom odjelu Bečkog glazbenog sveučilišta, kojeg posebno zanimaju djela Dore Pejačević", zaključila je Hraščanec Wigh.
Organizator koncerta bilo je Austrijsko-hrvatsko društvo u Beču, a pokrovitelji hrvatsko Veleposlanstvo u Austriji i predsjednik Vijećnice 3. bečkog stambenog okruga Erich Hohenberg.
Goste je uvodno pozdravio savjetnik za kulturu u hrvatskom Veleposlanstvu u Austriji Domagoj Marić, osvrnuvši se u svom govoru na rijetke žene koje su u 19. stoljeću dobile priliku za javno djelovanje i skladanje.