Ivan Bogdanović

Veliki uspjeh Hrvata u Njemačkoj: Ovo je moja priča kako sam postao pilot

Foto: Privatni album
Ivan Bogdanović
Foto: Privatni album
Ivan Bogdanović
Foto: Privatni album
Ivan Bogdanović
Foto: Privatni album
Ivan Bogdanović
Foto: Privatni album
Ivan Bogdanović
Foto: Privatni album
Ivan Bogdanović
Foto: Privatni album
Ivan Bogdanović
Foto: Privatni album
Ivan Bogdanović
Foto: Privatni album
Ivan Bogdanović
Foto: Privatni album
Ivan Bogdanović
26.08.2016.
u 13:59
Ivan iza sebe ima 500 sati samostalnog leta. Kako sam kaže, kad se nešto događa u zraku, svejedno je jesi li 20-godišnjak ili 50-godišnjak
Pogledaj originalni članak

Najveći san Ivana Bogdanovića, 21-godišnjeg Hrvata iz Frankfurta, ostvario se prije nekoliko mjeseci kad je počeo letjeti kao pilot zrakoplovne tvrtke Germania.

"Znao sam da to želim i prije nego su me počeli pitati što ću biti kada odrastem", kaže naš sugovornik.

Iskreno priznaje kako voli svoju domovinu te da bi došao živjeti u Hrvatsku, kad bi za to bilo mogućnosti.

"Ako Bog da, jednog dana ću ostvariti i taj san", priznaje Ivan koji se za pilota školovao u Njemačkoj, a praksu je odradio na Floridi.

"Dolazim iz obitelji u kojoj je otac liječnik, a majka je također vezana uz medicinski posao. Roditelji su oduvijek znali što želim biti. Danas su zadovoljni, iako mislim kako bi otac više volio da sam izabrao njegov, a ne poziv pilota". 

Uvijek razmišljamo unaprijed

Život pilota nije nimalo jednostavan. No, kako tvrdi naš sugovornik, svaki posao iziskuje određena odricanja ako ga shvatiš ozbiljno i odgovorno.

"Piloti su pod posebnim povećalom javnosti i na nas se gleda kritički, ali ništa manje nije zahtijevan ni posao vozača autobusa jer i oni odgovaraju za tolike živote", otkriva Ivan, ističući kako se nijedna zrakoplovna nesreća nije dogodila samo zbog jednog razloga.

"Brojni su čimbenici koji prethode, nije to samo nepažnja pilota ili jedan trenutak. Inače, razmišljamo što bi se moglo dogoditi sa zrakoplovom najmanje 15 minuta unaprijed".

Pa čak ni odluka kolege koji je prije dvije godine u smrt odveo stotinjak putnika, nije jedini razlog te nesreće. 

"Zakazali su liječnici, tvrtka, društvo i naravno on sam. Trebalo je primijetiti njegovo ponašanje, a sigurno je bilo znakova koji su ukazivali na psihičku opterećenost".

Puno toga ovisi i o tome kako je zrakoplov pripremljen. Posljednjih 45 minuta prije polijetanja su jako važni. U kokpitu ostaje samo onaj koji upravlja njime.

"Provjerava se zaslon za navigaciju, obavljamo tehnički pregled, ne detaljan, ali prepoznajemo osnovne pokazatelje koji bi ukazali na eventualnu neispravnost nekog dijela. Prije samog polijetanja piloti daju izvještaj, izrađuju profil leta. Što se bolje pripremi zrakoplov dok si na zemlji, bit će ti lakše u zraku".

Spremni su na sve

Svaka kompanija ima točne procedure kojih se svi moraju pridržavati. 

"Nema ubrzavanja zrakoplovom niti skretanja s rute. U životu sam ubrzavao samo s automobilom", uz osmijeh priča naš sugovornik.

U zraku, baš kao i na zemlji, postoje važna pravila. Određeni razmak između zrakoplova uvijek se mora poštovati.

Katkad se dogode i nepredviđene situacije poput nekog zdravstvenog problema, ispada radara, lošeg vremena, ali osoblje je na sve spremno.

Plan B uvijek mora postojati

Ivan iza sebe ima 500 sati samostalnog leta. Kako sam kaže, kad se nešto događa u zraku, svejedno je jesi li 20-godišnjak ili 50-godišnjak.

"Moraš biti spreman na sve, djelovati brzo i unaprijed shvatiti što treba raditi. Moraš vladati zrakoplovom i situacijom u zraku. Ne smiješ se dugo dvoumiti jer nema koraka koji se mogu ostaviti za kasnije".

Što ako?

"Ponekad se putnicima čini da smo opušteni. Recimo, možemo izgledati kako uživamo u gledanju ljepota Alpi, no i tad blisko pratimo situaciju i dajemo si odgovor na ono pitanje koje nam je uvijek u glavi: Što ako?", tvrdi naš sugovornik, ističući kako je svakom pilotu najveći napor polijetanje i slijetanje.

Unatoč Ivanovoj mladosti, putnici zrakoplova ne izgledaju zabrinuto.

"Nisam primijetio da me čudno gledaju zbog godina, vjerojatno zato što možda kao donedavno aktivni nogometaš izgledam starije".

Priznaje da mu je drago kada djecu zanima kako zrakoplov radi.

"Odrasli ponekad zavire, fotografiraju se i to je to".

Ivanov najduži let trajao je 5,5 sati. Nekad ga danima nema kod kuće, no njegova djevojka, također Hrvatica, velika mu je potpora.

"Takav je život pilota. Nekad ne dođeš kući dva ili tri dana, a nekad te nema cijeli tjedan".

Ne odustajte od svojih snova

Koliko voli domovinu otkriva i ovim riječima: "Najdraže mi je kad letim iznad Hrvatske pa od kontrole leta čujem: 'Zagreb radar, dobar dan!' Tada malo i porazgovaramo".

Mladim hrvatskim vršnjacima poručuje neka nikad ne odustaju.

"Svoj san sam ostvario postavši normalan mladić koji igra nogomet, ide u crkvu, druži se... Uspio sam i u onome što sam oduvijek htio. Mislim da i drugi mladi ljudi mogu ostvariti svoje snove. Trebaju samo raditi i ne odustajati".

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

Avatar Čitatelj300
Čitatelj300
15:01 26.08.2016.

Naslov i članak dvije razlicite price. On je opisao posao pilota a ne i kako je to postao! No u svakom slucaju ili trebas biti super talentiran ili bogatije roditelje jer skolovanje kosta oko 80 tisuca eura.

ZA
Zagrebcani
19:42 26.08.2016.

Zar je uspjeh postati pilot u Njemackoj? Bosancu je uspjeh postati spengler u Zagrebu.

SO
sohnahoakasaa
15:55 26.08.2016.

Molim Vas mladi gospodine ili dojdite doma sada da pomognete mladima koji kao vi Mogu i Znaju ili žele Više, Bolje i Jače ili pričekajate da mi konačno očistitimo nebo od ptičurina i zemlju od korova. Nakon predugih 16.g. smišljenog uništavanje ove zemlje. Ak ne, dobro ...i ond bute dobro došli.