Srbijanska nacionalna zrakoplovna kompanija Air Serbia od sutra počinje s letovima na liniji Beograd - New York, a tamošnji mediji navode kako je već prodano više od 20 tisuća karata te da među kupcima prednjače oni iz regije, pogotovo Grci i Hrvati. Pri iznošenju podataka mediji se pozivaju na prodajne agente, jer Air Serbia još uvijek nije iznijela službene informacije.
Hrvatsko iseljeništvo
Air Serbia je pri pokretanju linije Beograd - New York računala i na regiju. Hrvatska je zanimljiva zbog brojnog iseljeništva u SAD-u, a putnike iz Lijepe Naše su na letove u Veliku Jabuku privukle i promotivne cijene povratne karte od 499 eura za ekonomski razred.
Koliko srbijanska zrakoplovna kompanija računa na putnike iz Hrvatske, pokazuje i podatak da njeni zrakoplovi povezuju Beograd i Zagreb s četiri leta dnevno.
U svrhu promocije odlazaka u New York, Air Serbia je od 12. do 21. lipnja na toj liniji letjela sa širokotrupnim Airbusom A330 koji će povezivati Beograd i New York. Spomenuti model krase 254 sjedala, a srbijanska zrakoplovna kompanija inače na liniji Beograd - Zagreb koristi ATR-72 koji ima 66 sjedala.
Hrvati će tako od sutra u New York moći letjeti i preko beogradske zračne luke Nikola Tesla koja će jedina u regiji imati izravnu vezu s nekim američkim gradom.
Letovi će se odvijati pet puta tjedno, Airbusom A330 koji je unajmljen od indijske zrakoplovne kompanije Jet Airways. Ta dva prijevoznika inače povezuje zajednički suvlasnik Etihad Airways iz Ujedinjenih Arapskih Emirata. A330 ima 18 mjesta u poslovnoj i 236 mjesta u ekonomskoj klasi. Promotivna cijena povratne karte od Zagreba preko Beograda do New Yorka u poslovnoj klasi stoji 2509 eura.
Stručnjaci skeptični
Stručnjaci iz zrakoplovne industrije u Hrvatskoj skeptični su kad govore o beogradskom aerodromu preko kojeg bi Hrvati letjeli u SAD. Kažu da će s njega biti samo jedan let dnevno za New York, dok se preko drugih velikih zračnih luka preko kojih Hrvati inače odlaze u Sjevernu Ameriku, poput Frankfurta, Münchena, Pariza, Amsterdama i Londona nudi puno više letova pa ako jedan zrakoplov zakaže, putnici se prebacuju na druge. U Beogradu to neće biti moguće. No Air Serbia morala je osigurati i rezervni zrakoplov pa će na raspolaganju imati jedan Airbus A340 Etihad Airwaysa.
Bez neke zlobe, ali mislim da se vise isplati preko Frankfurta,Münchena ili Amsterdama cak. Prvo HR je u EU , to olaksava tranzit, drugo Croatia Airlines I Lufthansa su dio Star Alliance.Air Serbia sad funkcionira tako da joj gubitke pokriva drzava donacijama ili na sl. nacin. Zato je donekle jos konkurentna . Ulaskom Srbije u EU to ce prestati.